30 באוקטובר 2014

סיכום לאחר חודש ראשון - אוקטובר 2014

שלום לקוראי הבלוג המועטים באשר הם...

זהו, יצאנו לדרך לפני כחודש.

להלן צילומי חשבון של החשבונות הפעילים כרגע:

א. חשבון ה-IRA - לפני מספר ימים נפתח לי חשבון ה-IRA שבבעלותי.
הסכום המעודכן שהתחלתי לעבוד איתו הוא 117,520 ש"ח.
השבוע נעשו מס' פעולות בתיק, בהתאם לשרות האיתותים איתו אני פועל.
נקנתה מניה בארץ, מס' מניות בארה"ב, מניה אחת בארה"ב מה-PINK SHEETS, כלומר מניה קטנה ששוויה מתחת ל-1$.
וכן מניה אחת באחת מבורסות אירופה.
בנוסף קניתי 2 כתבי אופציות בארה"ב.
כמו כן, קניתי על דעת עצמי תעודת סל על הדולר, כי אני חושב שהדולר הולך לעלות בטווח הבינוני.
בתיק גם הרבה מזומן, לצורך קניות עתידיות.
כרגע התיק קצת מופסד "על הנייר", אך מכיוון שמדובר על השקעה לטווח ארוך יחסית, אני לא מתרגש.
התיק מופסד (נכון לשעה זו) כ-591 ש"ח, אך מכיוון שזו עדיין שעת מסחר, ערך זה משתנה כל הזמן.
להלן תצלום מסך:


ב. חשבון מסחר "אגרסיבי" - כפי שפירסמתי בתחילת החודש, אתחיל לסחור בה רק לאחר הפקיעה האחרונה. כרגע עוד לא ביצעתי אסטרטגיה בתיק, ואולי אעשה לקראת סוף היום. כרגע המצב בתיק ללא שינוי:

ג. חשבון מסחר אמריקאי - כאן יש לציין כי היתה לי פתיחה מוחצת. לא יכולתי לפתוח את המסחר שלי בארה"ב בצורה יותר טובה...בעצם אולי כן יכולתי לפתוח יותר טוב :-)
היה לי הרבה מזל בתחילת החודש. קניתי פוטים על תעודת סל של הS&P (כחלק מהאסטרטגיה שפיתחתי), ותפסתי את הירידות הגדולות שהיו בתחילת החודש בבורסה האמריקאית.
השורה התחתונה, עשיתי 12% על התיק האמריקאי בשבוע הראשון למסחר!!! אם לא הייתי ממהר לממש ומחכה לקראת סוף השבוע, הייתי מרוויח 20% (!!!) ולא 12%...כך שבכל זאת יש תחושה קצת של החמצה, למרות שלא היה לי סיכוי לצפות לירידה הנוספת במדד בשעות האחרונות של השבוע.
אז אפשר להגיד שהיה לי המון מזל, אך מצד שני, זהו לא רק מזל, אלא קריאת מצב נכונה של השוק. כבר הרבה זמן אני מחכה לתיקון בשוק המניות האמריקאי, אחרי כמעט שנתיים של עליות רצופות. התיקון היה מתבקש, והיה רק עניין של זמן.
היה לי מאוד חשוב לפתוח את המסחר ברגל ימין, ולהתחיל אותו ברווח, מכמה סיבות: קודם כל, מבחינה מורלית, זה היה מאוד מעודד לדעת שהשיטה שלי עובדת, ושאני מתחיל ברווח ולא בהפסד. בנוסף, אני די בטוח שיבואו גם הפסדים בהמשך הדרך, כי אי אפשר להרוויח כל הזמן (החוכמה היא להפסיד בכפיות ולהרוויח בדליים, כך שהרווח יצטבר לאורך זמן), לכן היה לי חשוב לצבור קצת רווח בחשבון, כדי שאם יבואו אחר כך הפסדים בשבועות שאחרי, עדיין אשאר ברווח...והם אכן באו בשבועיים שאחרי, אם כי שוב...בקטנה, כך שאת החודש אסגור ככל הנראה ברווח, בלי נדר.
לא ציפיתי לפתיחת מסחר כל כך מוחצת, וכאן באמת נכנס המזל, כי תיקון כזה לא היה הרבה זמן. זה ייתן לי דלק להמשך הדרך למטרה שלי, מבחינה מורלית. נראה שהשוק האמריקאי התאושש מהתיקון והוא שוב בדרך לשיא כל הזמנים.
זה המצב בתיק כרגע (שכאמור עמד על 29,168$, ו-29,137$ אחרי עמלות). התיק עומד על 32,241$ נכון לשעה זו (המסחר כרגע פעיל, לכן זו רק תמונת מצב רגעית). שימו לב לשורה Net Liquidation Value, שהיא מייצגת את מצב התיק כרגע, כולל הפוזיציות הפתוחות (ויש כאלה). רווח של 10.5% בחודש הראשון...לא רע בכלל. בהתחשב בזה ששער הדולר עלה בחודש האחרון, הרווח עוד יותר גדול. שימו לו שצירפתי את התאריך מהחלון של YNET, כי אין תאריך בחלון של מערכת המסחר. להלן:


ד. חשבון מסחר "סולידי" - כאן כאמור עוד לא הפקדתי כסף (כנראה שאפקיד סכום ראשוני של 50 אלף ש"ח בחודש הקרוב, שישתחררו לי מעסקת מכירת הדירה להשקעה שברשותי...המכירה שהיתה תקועה חודשים רבים, מתקדמת יפה, אך ייקח עוד חודשיים להערכתי עד שאקבל את כל הכסף שייעדתי למסחר).
אז כרגע המצב בחשבון הוא 0 ש"ח.

סה"כ

נכון להיום, שער הדולר עומד על 3.777 ש"ח לדולר.
מצב התיק סה"כ נכון ל-30.10.14:
116,929 ש"ח + 54,000 ש"ח + 32,241$ * 3.777 = 292,703 ש"ח.
ההשקעה הראשונית שלי היתה 279,520 ש"ח.
רווח של 4.7% בקצת פחות מחודש, ובכלל מתחילת המסחר.
הרבה יותר ממה שיכולתי לצפות מחודש ראשון...
נשארו לי עוד 507,297 ש"ח עד למטרה שלי, של 800,000 ש"ח.

בהצלחה לכולם.

תגובה 1:

  1. מרתק כל הכבוד, עלה והצלח
    בעותה עת בתיקון של ה s&o500 סחרתי עליו בלונג שתפס אותי מהגבוהים במדד החזקתי כ 112 נקודות נגד עד מחיקת החשבון.

    השבמחק