2 באוקטובר 2014

עדכון קצר

בשבוע שעבר (לפני ראש השנה) נכנס לי הכסף הראשוני לחשבון ממכירת הדירה שבבעלותי.
זה קרה יום לפני החג, כך שלא הספקתי לעשות עם זה הרבה.
עם סיום החג, התחלתי לפתוח חשבונות מסחר.
פתחתי חשבון מסחר בחו"ל (דרך אינטראקטיב ברוקרז, למי שמכיר), והעברתי כסף.
קבעתי פגישות בבית השקעות מוביל, פגישות שנערכו היום.
בפגישות היום, העברתי את הקרן השתלמות שלי למסלול ניהול עצמאי (IRA).
פתחתי חשבון מסחר עצמאי בארץ, והעברתי כסף.
כל התהליך קרה בשבוע האחרון.
יקח בין כמה ימים לכמה שבועות (בעיקר בגלל השבועות הקצרים בגלל החגים),
עד שכל החשבונות יתעדכנו עם הסכומים שהפקדתי ואוכל להתחיל לסחור.

הצפי הוא כדלקמן:

א. חשבון מסחר IRA - לפי מה שאמרו לי בבית ההשקעות, זה בד"כ לוקח עד 20 ימי עסקים. הם אמרו שיקח כנראה פחות, כי הקרן השתלמות שלי נמצאת באותו בית השקעות, לכן התהליך הוא מהיר יותר. מקווה שבשבוע הבא כבר אוכל להתחיל לסחור, או מקסימום לאחר שמחת תורה. הסכום שם עומד כרגע על 117,400 ש"ח לערך. כאמור פה אני משתמש בשרות איתותים חיצוני להשקעה במניות.

ב. חשבון אגרסיבי - החשבון נפתח, ונתתי צ'ק ע"ס 54,000 ש"ח. בד"כ לוקח לצ'ק 3 ימי עסקים להיפדות, לכן מאמין שאוכל לסחור ביום שלישי (שהוא יום המסחר האחרון בשבוע הבא), או מקסימום ביום ראשון שלאחריו. מבחינתי זה לא רלוונטי מכיוון שהאסטרגיות שלי הן אסטרטגיות למסחר באופציות מעו"ף חודשיות. מכיוון שאני נוהג לבצע אסטרטגיה בסוף החודש (מיד לאחר הפקיעה), כי על זה מתבססת כל האסטרטגיה, כנראה שאתחיל לסחור רק בסוף החודש (30 לאוקטובר). כך שזה לא באמת רלוונטי אם הכסף יכנס ביום שלישי, או שבוע אחריו. אתאזר בסבלנות עד סוף החודש.

ג. חשבון מסחר אמריקאי - נקנו 29,168$ (כ-108,000 ש"ח) והועברו לחשבון שיושב בארה"ב - ייקח 2-3 ימי עסקים.
האססטרטגיה פה תהיה שבועית, כך שאם הכסף ייכנס עד יום שני אחה"צ (בוקר בשעון ארה"ב), אתחיל לסחור כבר ביום שני. ייתכן ואחכה עם זה שבוע נוסף, כי מעדיף ללמוד קודם את מערכת המסחר (קצת מורכבת), כדי שלא אעשה טעויות יקרות.

ברגע שיהיו חשבונות מסחר פעילים, אעלה צילום מסך ראשוני של מצב החשבון, כי זה חלק ממטרות הבלוג הזה, להראות שאני סוחר ומצליח (במידה ואצליח כמובן :-) ולא רק להגיד: "אני סוחר בשוק ההון ועושה מלא כסף", אלא להביא הוכחות לכך ולתעד אותן.

בהצלחה, גמר חתימה טובה, וצום קל!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה