23 בספטמבר 2014

חלוקת ההון להשקעה

כאמור, כרגע יש ברשותי 280,000 ש"ח פנויים למסחר, אותם אחלק בין מספר אפיקי השקעה:

א. חשבון קרן השתלמות IRA - פה אין לי גמישות, שכן הקרן לא נזילה. בחשבון זה יש לי כרגע בסביבות 118,000 ש"ח. המסחר פה הוא בשיטת "השקעות הערך". מכיוון שאיני מכיר את התחום מספיק טוב, אני משתמש בשרות איתותים חיצוני ע"מ לנהל את הכסף הנ"ל. הקרן סגורה, ואין אליה הפקדות, אך תשתחרר רק בסוף 2016.
ב. חשבון מסחר באופציות "סולידי" - למה סולידי? כי מדובר על אסטרטגיות שאמורות לשאת תשואות סולידיות יחסית. מכיוון שאין לי הרבה נסיון בתחום, בשלב ראשוני לא אפקיד באפיק זה כספים, מכיוון שאני מרגיש שהידע והניסיון שלי לא מספיקים. לכן אסתפק במה שעשיתי בשנה האחרונה, וזהו תרגול בלבד, מסחר "על הנייר", עד שארגיש בטוח מספיק להפקיד כסף אמיתי.
ג. חשבון מסחר באופציות "אגרסיבי" - כאן אני משתמש בשיטה מעט יותר אגרסיבית ויותר מסוכנת, למסחר באופציות.  באפיק זה אפקיד בשלב ראשוני כ-54,000 ש"ח.
ד. חשבון מסחר בברוקר אמריקאי  - כאן אשתמש בשיטת מסחר באופציות שפיתחתי, וניסיתי "על יבש" במשך שנה, ללא כסף ובעזרת מעקב "על הנייר" בלבד. כאן אפקיד 108,000 ש"ח ואתחיל לבדוק את השיטה בכסף אמיתי.

סה"כ, ברשותי כאמור, 280,000 ש"ח.

יש לציין שזהו סכום ראשוני. הצפי הוא לקבלת 88,000 ש"ח נוספים ממקורות שונים עד סוף השנה (רוב הכסף כתוצאה מסיום מכירת הדירה להשקעה שבבעלותי). הסכום הנ"ל מיועד להתחלק בצורה מסויימת בין 4 אפיקי ההשקעה הנ"ל.
כך שעד סוף השנה יהיה בבעלותי סכום של 368,000 ש"ח.
סכום מכובד לכל הדעות, אך לא מספיק בשביל לחיות ממנו, ובטח לא לפרוש מעבודה (בטח שלא עם משכורת הייטק כמו שאני מרוויח היום).

המטרה שלי היא להגיע תוך 3 שנים לסכום של 800,000 ש"ח. כלומר כמעט להכפיל את ההון.
כדי לעשות זאת, עשיתי חישוב שעליי להשיג תשואה שנתית של 40% ברוטו. תשואה גבוהה לכל הדעות.
אך האם היא אפשרית???

קודם כל, איך הגעתי לחישוב של 800,000 ש"ח? ולמה זה אמור להספיק לי לפרישה?
בהנחת תשואה של 40% ברוטו לשנה, מדובר על תשואה של 30% נטו לשנה (בניכוי מס רווחי הון של 25% מהרווח)
אז בואו נעשה את החישוב ביחד (וזה חישוב גס, החישוב המדוייק מעט שונה, שכן הוא מתבסס על מועדי קבלת כספים בהמשך השנה):
סכום התחלתי: 368,000 ש"ח.
לאחר שנה: 368,000 ש"ח כפול 130% = 478,400 ש"ח.
לאחר שנתיים: 478,400 ש"ח כפול 130% = 621,900 ש"ח.
לאחר 3 שנים: 621,900 ש"ח כפול 130% = 808,500 ש"ח.
כאמור, אסתפק גם ב-800,000 ש"ח. למה???

מכיוון שאם הגעתי למצב שאני מייצר תשואה של 40% ברוטו בשנה במשך ה-3 שנים הקרובות,
החל מהשנה הרביעית אוכל להסתפק גם בתשואה של 30% ברוטו בשנה.
תשואה של 30% ברוטו בשנה, תיתן לי תשואה של 22.5% נטו בשנה (כאמור, לאחר ניכוי של 25% מס רווחי הון).
תשואה של 22.5% נטו על סכום של 800,000 ש"ח, תיתן לי 180,000 ש"ח נטו בשנה.
כלומר, 15,000 ש"ח נטו בחודש. סכום מכובד לכל הדעות, שלא מבייש משכורת הייטק ממוצעת (אנחנו מדברים על סכום נטו, כאמור).

ובכן, הבעיה הגדולה היא לייצר תשואה שנתית של 40% ברוטו בשנה.
עסק לא פשוט בכלל, אבל בשביל תשואה חלומית כזו, צריך להסתכן.
וכדי להסתכן, צריך לסחור באופציות.
כמובן עם אחריות, ובצורה "בטוחה" יחסית.
לעבוד מאוד ממושמע, עם פקודות קטיעת הפסד (STOP LOSS), ולנטרל את הרגש כמה שיותר.
מכיוון שכבר סחרתי בעבר במט"ח, ועשיתי זאת בצורה מאוד ממושמעת, ובכלל אני מגדיר עצמי כבן אדם שנצמד לחוקים,
אפילו עם הפרעת OCD קלה (Obsessive Compulsive Disorder),
אני מאמין שאני יכול לעשות זאת.
וגם אם ייקח קצת יותר מ-3 שנים (כלומר אאלץ להסתפק בתשואות נמוכות מאלה), ואעשה זאת ב-4 שנים,
זה גם בסדר מבחינתי. אם אני מסוגל לייצר תשואות כאלה ב-4 שנים, אין סיבה שלא אייצר תשואות כאלה גם בהמשך, אך אף אחד לא מבטיח לי זאת...אז מה עושים?

לצורך הבטחון הכלכלי, השאיפה היא לא לפרוש מיידית אחרי הגעה לסכום של 800,000 ש"ח, אלא להבטיח סכום מזומן בחשבון, מעבר ל-800,000 ש"ח, שיספק לי מחייה למשך חצי שנה לפחות, במידה וההשקעות שלי לא מצליחות לספק את התשואות הרצויות בהמשך. כלומר, להשאיר בצד 6 חודשי משכורת (6 * 15,000 ש"ח = 90,000 ש"ח) לשעת חירום,
כך שלמעשה, אני צריך חשבון של 890,000 ש"ח כדי לפרוש.

אתם יכולים לקרוא לי הוזה, חולמני וכו'....אותי זה לא מעניין, יש לי מטרה ואני אשיג אותה!!!
ואם לא, מקסימום קראתם בלוג נחמד, של עוד אחד שרצה לעשות כסף, ולא הצליח (שימו לב שאני נזהר מהמילה "להתעשר". 800,000 ש"ח ממש לא יהפכו אותי לאיש עשיר, במדינת ישראל)
אז קדימה, יוצאים לדרך!
בימים הקרובים אתחיל להפקיד את הסכומים השונים בבתי המסחר השונים לכל אחד מהאפיקים שציינתי פה.
כשאסיים את התהליך הזה (אמור לקחת בין שבוע לשבועיים) אפרסם פה צילומי חשבונות ברוקר, כדי להוכיח שאני לא סתם מדבר באוויר, ואתחיל לסחור.

בהזדמנות זו, אני רוצה לאחל שנה טובה לכל קוראי הבלוג.
אתם החלוצים שלי, והראשונים להיחשף לבלוג הזה, מוזמנים להפנות חברים לבלוג, וכן להירשם לקבלת עדכונים דרך האימייל בתיבה מימין למעלה.

בהצלחה!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה