10 בספטמבר 2014

משבר גיל הארבעים

כאמור, השנה היא 2012, אני בן 40, אקזיט בנדל"ן? אין.
אופק כלשהו? אין.
השעון מתקתק...עוד כמה שנים והרלוונטיות שלי בשוק תלך ותפחת.
במקצועי אני מתכנת C++, ממש "דינוזאור" בתחום התוכנה.
מתעסק בטכנולוגיה מיושנת, התקדמתי לתפקידי ניהול זוטרים, אך ללא עניין של ממש.
לאחר כמה מפחי נפש, בין במט"ח, בנדל"ן, ובנפילה קטנה בהשקעה שהתבררה כ"תוכנית פירמידה" במסווה,
עמדתי מול שוקת שבורה.
החלטתי למכור את הדירה, אותה קניתי להשקעה,
דירה שגזלה ממני זמן וכסף, והביאה לי רק צרות וחוסר בשעות שינה.
במקביל, החלטתי לחפש תחום חדש.
הלכתי להרצאה של בחור בשם אייל כרמי בנושא אסטרטגיות באופציות מעו"ף.
אתם יכולים להגיד שאני נוהה אחרי גורואים, ויש בזה מן האמת.
אך התחושה הפעם היתה שונה במקצת.
מדובר על אסטרטגיות באופציות מעו"ף, לא מסחר באופציות, לא אופציות בינריות.
אסטרטגיות שדורשות ניהול מינימלי במהלך החודש.
אני יודע שיש כאלה שיאמרו "אופציות זה מסוכן" ו"אפשר להפסיד את המכנסיים".
וזה נכון, כמו שזה נכון בכל השקעה. זה מאוד מאוד מסוכן, אם לא יודעים מה עושים.
אחד הדברים שאהבתי אצל אייל כרמי, הוא העובדה שהוא לא רק מתפרנס ממסחר, הוא גם לא מהסס להציג לראווה את חשבון המסחר שלו, כך שאפשר לראות כמה הרוויח או הפסיד וכמה הון עצמי יש לו.
הוא ממש מפרסם צילומי מסך מחשבון הברוקר שלו.
שקיפות מלאה, ללא ניגודי אינטרסים.
הלימוד התבצע מהבית מול המחשב בשעות הערב.
קורס של 3.5 חודשים, על אופציות מעו"ף, מאקרו כלכלה ואופציות אמריקאיות.
מרתק!
אף נרשמתי לשרות האיתותים שלו (חלק מהחבילה שכלולה במחיר הקורס).
גם כאן, למדתי הרבה, אך התחושה היתה שניהול האסטרטגיות הוא משהו שלא נלמד מספיק בקורס.
כלומר כן, למדתי איזו אסטרטגיה עדיפה באיזה מצב שוק, אבל לנהל אותה במהלך החודש, על זה הוא שם פחות דגש, וחבל, כי זה חלק משמעותי בדרך להצלחה בתחום הזה.
לאחר תקופת מסחר של כ-10 חודשים, בסכום קטן (25 אלף ש"ח), בה יצאתי פחות או יותר מאוזן,
הבנתי כי עליי לפרוש כנפיים לבד.
אימצתי את אחת משיטות המסחר שלו, והמשכתי לתכנן אסטרטגיות על הנייר (אפילו ניסיתי להחליף לשרות איתותים מתחרה). במקביל לקחתי אסטרטגיה שהוא פיתח, והחלטתי לפתח אותה בעצמי ולנסות אותה על אופציות אמריקאיות.
השנה היא אמצע 2013.
החלטתי לנסות את השיטה שפיתחתי על הנייר, ללא כסף אמיתי (שכן אני עדיין מנסה להיחלץ מאותה עסקת נדל"ן כושלת, שם שוכב רוב כספי).
היום אנחנו בספטמבר 2014, מזה שנה ו-3 חודשים אני מריץ את השיטה על הנייר, והיא רווחית, רווחית מאוד.
הגיע הזמן לנסות אותה בכסף אמיתי, מה גם שעסקת מכירת הדירה שהיתה "תקועה" בשל סיבות שונות, מתקרבת לסיומה, או לפחות מתקדמת בכיוון הנכון, ותשחרר לי חלק מהכסף ש"כלוא" בדירה, לטובת המסחר.
אז מה הלאה??? בפוסט הבא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה