9 בספטמבר 2014

מה ולמה?

שלום,
אז קצת עליי ולמה פתחתי את הבלוג הזה:
אני איש הייטק, נשוי+1, בן 42.
יש לי נסיון רב שנים בתחום ההייטק, אך כמו שרובכם יודעים, אני מתקרב לגיל מכריע, גיל בו רוב אנשי ההייטק מתקשים למצוא עבודה.
פעמיים בקריירה חרב הפיטורים היתה על צווארי, בפעם הראשונה הוחזרתי לעבודה כשבועיים לאחר הודעת הפיטורים, ובפעם השניה פוטרתי בגל קיצוצים במשבר של 2008. ב2 הפעמים לא צפיתי את זה בא.
הפעם השניה כבר היתה הקש ששבר את גב הגמל. אמנם מצאתי עבודה די בקלות אז, אך עם תחושת החמצה שאני לוקח את התפקיד הראשון שהציעו לי רק כדי לא להישאר מובטל.
הסטירה בעקבות הפיטורים היתה חזקה וגרמה לי להבין, שלא לעולם חוסן. הבנתי שעליי לדאוג לעצמי או לחילופין לפתח קריירה אחרת.
המיאוס שחשתי מהעבודה שהתפשרתי עליה, וזו שבאה בעקבותיה הביאו אותי למסקנה, שמיציתי את התחום.
יתרה מזו, הולדת הבת שלי חידדה את העובדה שזמן, הוא המשאב הכי יקר שלנו, ועבודה במסגרת לחוצה שדורשת המון שעות ואף נסיעות לחו"ל, היא לא משהו שמתאים לאבא לילדים. הצורך ללמוד כל הזמן (שאם לא כך, אז תישאר לא מעודכן, מעין "דינוזאור") ולהוכיח את עצמך כל פעם מחדש (שכן בד"כ מחליפים עבודה בתחום כל שנתיים-שלוש) וחוסר היציבות התעסוקתית (נוכחתי לדעת שגם בחברות גדולות ומסורתיות שנחשבות יציבות יחסית, יש " גלי פיטורים") הם כבר מזמן לא בשבילי.
אי לכך ובהתאם לזאת החלטתי לצאת לדרך חדשה.
בהתחלה במקביל לעבודתי (כי צריך להתפרנס ממשהו) ובהמשך בשאיפה כעצמאי.
הבלוג הזה נוצר כדי לספר את אשר אני עובר ואת אשר אני חש, ואת המסע שלי לעצמאות כלכלית.
המטרה היא לפרוש עוד כ-3שנים (כשאהיה בן 45) מתחום ההייטק ומעבודה בכלל ולהתפרנס מהשקעות שלי בלבד.
איך אעשה זאת והאם יש לי רקע בתחום, בפוסט הבא.

שיהיה לי בהצלחה!!!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה