23 בספטמבר 2014

יוצאים לדרך חדשה

בפוסטים הקודמים תיארתי את דרכי בעולם ההשקעות, ומה הביא אותי בכלל לחשוב על פרישה מההייטק.
כאמור, אנחנו בספטמבר 2014.
זמן הווה.
בעוד 3 שנים אני רוצה לפרוש לעצמאות כלכלית.
בימים אלו מתפנה לי סכום כסף ראשוני מעסקת מכירת דירה, שהיתה "תקועה" למעלה משנה, וכנראה מתחילה לשאת פרי.
הסכום הראשוני שיש לי הוא 162,000 ש"ח. בנוסף יש לי קרן השתלמות לא נזילה ע"ס של בערך 118,000 ש"ח, שאמורה להשתחרר בסוף שנת 2016.
תקנה שנכנסה לפני כמה שנים מאפשרת לכל אחד לסחור בקרן ההשתלמות בכוחות עצמו, זה נקרא IRA, ואל תשאלו אותי את ראשי התיבות, כי אין לי מושג. הכוונה היא לסחור עצמאית, מבלי לתת למנהל תיקים חיצוני לנהל את התיק, וכך לשלם פחות עמלות, ובשאיפה להשיג תשואות יותר גבוהות (יש כאלה שירצו אולי תיק יותר סולידי, אבל הכוונה ברורה).
אז סה"כ, נכון לכתיבת שורות אלו, יש בידי כ-280,000 ש"ח.
בהמשך אמורים להשתחרר לי עוד כספים מהדירה, שנמצאת בתהליכי מכירה. בשאיפה שעד סוף השנה, יסתיים העניין הזה עם הדירה. אמשיך לעדכן בנושא במידה ויהיו התפתחויות.

יש לי 3 מטרות:
א. לפרוש מעבודה כשכיר עד 2017 (שנה בה אהיה בן 45).
ב. לעשות זאת ע"י מסחר בכמה אפיקים עליהם אפרט בהמשך.
ג. לא להשקיע מעבר לכמה שעות בחודש לטובת העניין, שכן אני עובד במשרה מלאה ובעל משפחה, והזמן שלי הוא יקר, תרתי משמע.

כדי להשיג זאת אני צריך תשואה גבוהה על ההשקעות, שאותה אנסה להשיג ב-4 אפיקי השקעות, ביניהם אחלק את כספי:

א. חשבון קרן השתלמות במסחר עצמאי (IRA) - כאן אני משתמש בשרות איתותים בשיטת השקעות הערך, למי שמכיר.
ראוי לציין שזה האפיק היחיד בו אני משתמש בשרות איתותים חיצוני, ולא בשיטות שלי. כלומר יש כאן תלות בשרות שהוכיח את עצמו במשך השנים, אבל הוא עדיין לא תלוי בי.
ב. חשבון אסטרטגיות באופציות מעו"ף, שיקרא מעכשיו "החשבון הסולידי", בו אנסה לתכנן ולבצע אסטרטגיות באופציות מעו"ף, בסיכון נמוך יחסית.
ג. חשבון אופציות מעו"ף, שייקרא מעכשיו "החשבון האגרסיבי", בו אנסה לסחור בשיטה יותר אגרסיבית, שלמדתי אצל אייל כרמי (מרצה בתחום אופציות מעו"ף). השיטה הזו הרוויחה יפה בשנים האחרונות, אך יש לה עקב אכילס, היא לא עובדת כשהבורסה מדשדשת. לכן 2013, היתה שנה חלשה, והשנה היחידה בה השיטה הפסידה מעט.
ד. חשבון מסחר באופציות אמריקאיות, שייקרא מעכשיו "החשבון האמריקאי". בחשבון זה אני אנסה את השיטה שפיתחתי בכוחות עצמי. שיטה אותה לא אחשוף כאן כמובן.

כאמור, אלה הן המטרות שלי, ואלה דרכי הפעולה.

מטרת הבלוג:
א. לתעד את הדרך, ולהוכיח שאם אני יכול, כל אחד יכול.
ב. לפרסם תוצאות מסחר, כולל צילומי חשבון מהברוקרים.
ג. לפרסם פוסט בערך פעם בחודש, כדי לא לגזול ממני זמן בפרסום יומי או שבועי, ולא "לחפור" לקוראים הבודדים של הבלוג.

אז איך אני מחלק את ההון בין האפיקים השונים? איך אני מגיע למטרה שלי תוך 3 שנים? כמה תשואה אני צריך להשיג בשנה בשביל זה? האם זה אפשרי בכלל? בפוסט הבא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה