9 בספטמבר 2014

דרכי ונסיוני בעולם ההשקעות

אל עולם ההשקעות הגעתי לפני משהו כ-7-8 שנים.
לפני כן, הייתי איש הייטק מאושר, מעין "בת יענה שטומנת ראשה בחול",
שכן היה לי כייף ונהניתי מהמקצוע. פנסיה? בטחון תעסוקתי? שטויות, את מי זה מעניין? טוב לי עכשיו,
אז למה לחשוב קדימה???
ואז הגיע אליי איזשהו מייל ספאם, שמדבר על הרצאה חינמית בנושא ניהול ההון האישי...היה לי מעט כסף שחסכתי ולא היה לי מה לעשות איתו, אז מה אכפת לי ללכת להרצאה בחינם???
ההרצאה היתה של נפתלי מנדלוביץ' עליו השלום. שהתאבד כמה שנים אח"כ בשל השקעות כושלות.
למרות שמשקיע דגול הוא כנראה לא היה, בדיעבד, הוא היה מרצה בחסד עליון.
ההרצאה שלו פתחה לי את העיניים, ושינתה לי כל מה שחשבתי על כסף.
הרצאה מלאה הומור, פשטות, שאפשר להגיד ששינתה לי את החיים.
הוציאה אותי מחושך לאור.
בהמשך לקחתי ידידה קרובה ואף את אשתי להרצאה דומה שלו.
ההרצאה הזו גרמה לי לשבת כל הסופ"ש ולהתחיל לקרוא בשקיקה חומר באינטרנט.
למדתי ניתוח טכני, התחלתי להוריד כל מיני מצגות וללמוד לבד.
וכמובן גם החלטתי ללמוד את התחום בצורה מסודרת, ולקחת קורס כלשהו.
בהמשך הלכתי להרצאה של מאיר ברק על מסחר יומי.
מאיר גם הוא מרצה מעולה, אך בזה מסתכמת גדולתו.
החלטתי להירשם ל-2 קורסים שלו, על מסחר SWING ועל מסחר תוך יומי.
הקורסים היו מעניינים, אך למרבה אכזבתי, מאיר לא העביר אף הרצאה, הכל היה בעזרת מדריכים שלו, שרובם היו מרצים פחות טובים ממנו בהרבה.
למאיר היה גם חדר מסחר אינטרנטי, אך למרבה אכזבתי הוא כמעט ולא סחר בחדר המסחר.
ההחלטות שהיה לוקח (אם כבר היה נוכח), היו תמוהות, ולא בהכרח תאמו את מה שלמדנו בקורס.
למזלי, התנסיתי רק בחשבון דמו.
בנוסף, כעובד הייטק, שעות המסחר שמתחילות ב-16:30 אחה"צ, נחשבות כאמצע היום בתעשיית ההייטק.
אין מצב לעזוב הכל, להתחבר לחדר מסחר מהמחשב בעבודה, לשים אוזניות ולהתחיל לסחור, מבלי לעורר את תשומת לב הבוס בעבודה.
כך שדי מהר עזבתי את התחום, עוד בטרם התחלתי באמת להתנסות בו.
בהמשך הלכתי למס' הרצאות בתחום המסחר במט"ח. אנחנו מדברים על קיץ 2008.
ימי תחילת המשבר.
ההרצאות היו מעניינות. פתחתי חשבון מסחר והתחלתי לסחור. העובדה כי אני יכול לסחור גם מבלי להיצמד למסך, וללא שעות קבועות (שכן המסחר במט"ח הוא 24/7) קסמה לי.
למרבה ההפתעה, אף הצלחתי. השיטה שלמדתי עבדה. התחלתי להרוויח.
נרשמתי אפילו לשרות איתותים. אחרי כמעט שנה של רווח (בה גם הפקדתי עוד כסף לחשבון), התחילו לבוא ההפסדים.
עצרתי את ההתדרדרות, עם הפסד קטן יחסית, לאחר שהפסדתי את כל הרווחים שלי, ואף חלק קטן מהקרן.
כשניסיתי למשוך את הכסף שנשאר בחשבון, נתקלתי בדחיות שונות ותרוצים שונים ומשונים של סמנכ"ל החברה בה פתחתי חשבון מסחר.
לקח לי מס' חודשים לקבל את הכסף, וזאת רק אחרי שאיימתי עליהם שאפנה לכלבוטק.
ואז הבנתי כמה שרלטנות יש בתחום הזה בארץ. מאז אני מתרחק מהתחום הזה כמו מאש.
התחום ללא רגולציה, ובתי המסחר, אם אפשר לקרוא להם כך, רק רוצים שתפסיד את כספך.
החלטתי לשנות כיוון. הימים היו 2010, והעובדות שדיברו בעד עצמן על עליית מחירי הנדל"ן שהיתה אז בשיאה,
משכו אותי ללמוד את התחום.
למדתי קורס נדל"ן בסיסי, ובהמשך קורס מתקדם לאקזיט בנדל"ן. קורס מרתק עם מרצה מרתק, שאיתו אני בקשר עד היום.
במהלך הלימודים, רציתי להתחיל להשקיע. המכללה בה למדתי הנהיגה "מועדון משקיעים".
במועדון המשקיעים הנ"ל, הציעו לי לבוא לשמוע הצעה לעסקה.
ההצעה באה מפי יזם מנוסה, שהציע לרכוש במשותף קרקע ולבנות עליה בניין.
התלהבתי מהרעיון והחלטתי ללכת על זה.
אפילו שילמתי "עמלת עסקה" למועדון המשקיעים, מעין "דמי רצינות".
בהמשך התברר כי היזם ירד מהרעיון, ובמקומו נכנס יזם אחר עם רעיון מעט שונה.
הצטרפתי לעסקה של היזם, (ששנתיים מאוחר יותר התבררה כלא מוצלחת בדיעבד), ואף קניתי דירה בשיתוף עם אותו יזם.
גם עסקת הדירה התבררה כרעה חולה, וממנה אני מנסה להשתחרר עד היום.
החלטתי להתחיל לקחת ברצינות את נושא האקזיטים בנדל"ן, ולהתחיל לחפש אקזיטים.
לקח לי שנה בה השקעתי זמן ומאמצים (3-4 שעות של טלפונים בשבוע, ועוד ביקור של 3-4 שעות פעם בשבוע- שבועיים בשכונה בה רציתי לקנות). לאחר שנה, ללא שהצלחתי למצוא עסקת אקזיט ראויה, שאוכל להרוויח ממנה בצורה משמעותית, החלטתי לרדת מהעניין. הזמן והמאמצים שהשקעתי הכריעו אותי לבסוף.
השנה היא 2012...אני כבר בן 40...אז מה עושים עכשיו??? בפוסט הבא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה