1 באפריל 2015

סיכום לאחר חודש רביעי - ינואר 2015

השנה החדשה נפתחה לא כל כך טוב.
למעשה, זה החודש הכי גרוע מאז שהתחלתי עם המסחר, ובעצם החודש הראשון אותו סיימתי בהפסד.
רוב ההפסד נובע מהתיק האמריקאי, כפי שתראו בהמשך.
הדשדוש בחודש וחצי האחרונים בארה"ב נותן את אותותיו בחשבון שלי.
לעומת זאת באחזקות הישראליות יש רווח בחשבון הסולידי, שקוזז קצת עם הפסד קטן בתיק ה"אגרסיבי". הפסד שיכל היה להיות יותר גדול, לולא הפקיעה הנמוכה של המעו"ף ביום חמישי האחרון.
הדשדוש במדד המעו"ף, גם לא עושה ממש טוב לחשבון שלי.
להלן מצב החשבון נכון ל-1.2.2015:

א. חשבון ה-IRA - גם החשבון הזה הפסיד החודש. כפי שתוכלו לראות בתצלום חשבון, עברתי לנהל את חשבון ה-IRA דרך המערכת האינטרנטית של IBI, בה אני יכול לנהל מניות ישראליות, לצד מניות אמריקאיות, כולל כתבי אופציה ומניות ב-PINK SHEETS, שהיא בורסת המניות הקטנות של ארה"ב.
את החודש פתחתי עם 119,815 ש"ח. החשבון הפסיד החודש 3830 ש"ח, המהווים הפסד של 3.19%- (מאז הפרסום האחרון בבלוג, ולא מאז 31.12.2014 כפי שמופיע בתצלום הנ"ל).
להלן תצלום החשבון העדכני נכון ל-2.1.15:



ב. חשבון מסחר "אגרסיבי" - החודש התאפיין בעיקר בדשדוש. אין לי בעיה בדשדוש, כל עוד הוא נמצא רחוק מנק' האיזון של הפוזיציה שלי. הבעיה היא שהדשדוש היה בעיקר סביב ממוצע 50 במעו"ף, וסביב נק' האיזון של הפוזיציה שלי, מה שגרם לי להפוך את הפוזיציה מס' פעמים במהלך החודש. דבר שבד"כ לא מסתיים טוב. מה שעמד לטובתי והקטין את ההפסד בצורה משמעותית, הוא כאמור הירידות החדות שהחלו ביום רביעי האחרון (כנראה בגלל הפיגוע של חיזבאללה) וגרמו לפקיעה נמוכה יחסית, שעבדה לטובתי.
את החודש פתחתי עם 54,276 ש"ח.  החשבון הפסיד החודש 516- ש"ח, המהווים 0.9% הפסד.
לא נורא יחסית.
להלן תצלום החשבון העדכני, נכון ל-1.2.15 בבוקר:



ג. חשבון מסחר אמריקאי - פה היה ההפסד הכי גדול החודש, שחיסל לי את רוב הרווח שעשיתי בחודשים שלפני כן.
מדובר ב-5 שבועות רצופים של הפסדים (בשבועות מסויימים ספגתי הפסד מקסימלי מבחינתי, ובחלק מהשבועות ספגתי הפסד קטן יותר). גם כאן, מדד ה-S&P 500 מדשדש סביב ממוצע 50, מה שגרם לי להפסדים הרבים. מניסיון שלי, וממחקר שערכתי, מדד ה-S&P 500 מדשדש בממוצע הרבה פחות זמן ממדד המעו"ף, מבחינה היסטורית. אני מקווה שבקרוב המדד יפסיק לדשדש, ויבחר כיוון חד משמעי, מה שיחזיר את התיק לרווחים.
חודש לא פשוט בכלל, אבל החוכמה היא לא להתייאש, ולקבל את ההפסדים באהבה, כי בסה"כ אני עדיין מורווח בחשבון הזה. הרווחים הגבוהים בחודשים הראשונים, הצילו אותי מהפסד בחשבון. כפי שכבר כתבתי בפוסטים קודמים, חודשים של הפסדים בואו יבואו, והם אכן הגיעו. לכן אני לא מתרגש יתר על המידה, ובטוח שהשיטה שלי תנצח. כפי שהרווחים בחודשים הראשונים היו גבוהים מהממוצע, כך גם ההפסדים. למעשה מאז שהתחלתי לבחון את השיטה, לפני שנה וחצי "על הנייר" אני לא זוכר 5 שבועות רצופים של הפסדים, אבל אוודא זאת בימים הקרובים.
את החודש פתחתי עם 37,481$. סיימתי אותו עם הפסד של 4800$-, שמהווים הפסד של 12.8%!!!
להלן תצלום החשבון העדכני, נכון ל-1.2.15:




ד. חשבון מסחר "סולידי" - החודש היה החודש הראשון בו התחלתי לסחור בחשבון זה, וכאמור, נעזרתי בשרות איתותים חיצוני, שהוכיח את עצמו בגדול החודש. הרווח בחשבון זה "הציל" לי את כל התיק, והקטין קצת את ההפסדים. אם השרות יוכיח את עצמו בחודשים הקרובים, אשקול להגדיל את הרכיב הזה בתיק ההשקעות שלי.
את החודש פתחתי עם 49,482 ש"ח. סיימתי אותו עם רווח של 4000 ש"ח בדיוק, המהווים 8% רווח!!!. שימו לב שגם פה בתצלום חשבון מדובר על כל חודש ינואר, ואני חישבתי יחסית ל-4.1.15.
להלן תצלום החשבון העדכני ל-1.2.15 בבוקר:



סה"כ

נכון ל1.2.15, שער הדולר עומד על 3.924 ש"ח לדולר.
מצב התיק נכון ל-1.2.15:
115,985 ש"ח + 53,760 ש"ח + $ 32681 * 3.924 + 53,082 ש"ח = 351,067 ש"ח.
בסוף החודש הקודם, התיק היה בשווי 372,110 ש"ח.
חודש ראשון של הפסדים, נקווה שלא יבואו עוד הרבה כאלה, אם כי ברור שיהיו גם חודשים נוספים של הפסדים בעתיד...לפחות מקווה שיהיו הפסדים קטנים.
סה"כ הפסד חודשי של 21,043 ש"ח, המהווים הפסד חודשי של 5.6%.
מתחילת המסחר (סה"כ השקעתי כ-329,520 ש"ח מאז), הרווח הוא 21,547 ש"ח, המהווים  6.53% ב-4 חודשים.
בחישוב שנתי, זה לא עומד ביעד שהצבתי לעצמי, אבל נקווה לחודשים יותר טובים בהמשך השנה.
נשאר לי לצבור 448,933 ש"ח עד למטרה שלי של 800,000 ש"ח...התרחקתי קצת מהיעד, אבל נמשיך לקוות לטוב.

בהצלחה לכולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה