1 באפריל 2015

סיכום לאחר חודש שישי - מרץ 2015

החודש הסתיים בהפסד קל.
מצד אחד הפסדים בתיק האמריקאי, ובתיק ה"סולידי" ומצד שני רווחים בתיק ה"אגרסיבי", אחרי מס' חודשים לא טובים.
אין מה לעשות, אבל קשה לעשות רווחים בשווקים מדשדשים עם האסטרטגיות שבחרתי, מה שגרם לתיק ה"אגרסיבי" שבו אני משתמש באופציות מעו"ף (שרק עלה החודש), להרוויח, ואילו בתיק האמריקאי היה הפסד שנבע מהדשדוש בשוק המניות בארה"ב. קשה גם להרוויח בכל התיקים ביחד לאורך זמן.

זהו גם סוף הרבעון הראשון של 2015, שסה"כ היה לא משהו יחסית לרבעון הקודם. מקווה שהרבעון הבא, ובכלל המשך השנה, יאירו לי יותר פנים.
בשבוע הקרוב ישתחררו לי כספים נוספים ממכירת הדירה ומהשקעה נוספת שהסתיימה, ואוסיף אותם לתיק ה"סולידי", בשאיפה לתשואות יותר טובות בתיק הזה בהמשך השנה, כי זה התיק היחיד שכרגע מופסד. זו גם הפעם הלפני אחרונה שאוסיף כסף לאחד התיקים בשלב זה. נשאר לי בעצם סכום אחרון ממכירת הדירה (משהו כמו פחות מ-5% משווי העסקה), שאמור להיכנס בעוד חודשיים-שלושה, בשאיפה.

להלן מצב החשבון נכון ל-1.4.15:

א. חשבון ה-IRA - בסה"כ היה חודש טוב, התעודת סל שקניתי על הדולר נתנה רווח יפה, ומכרתי אותה שניה לפני הירידות. בנוסף אני מחזיק תעודת סל על מדד המעו"ף שממשיך לעשות חייל במרץ. מה שפגע בתיק הוא דווקא מה שהביא לו רווחים בתחילת החודש...שער הדולר שירד ופגע באחזקות שיש לי במניות בארה"ב.
את החודש פתחתי עם 121,393 ש"ח. החשבון הפסיד החודש 660 ש"ח, המהווים הפסד של 0.54% (ולא מה שרשום בצילום מסך).
להלן תצלום החשבון העדכני נכון ל-1.4.15:




ב. חשבון מסחר "אגרסיבי" - כאמור החודש היה חודש טוב, וגם הפוזיציה לאפריל נראית טוב "על הנייר". השוק ממשיך לעלות. הפקיעה של חודש מרץ היתה נמוכה יחסית, מה שאולי יאפשר גם רווח החודש, במידה ומגמת העליה תימשך.
את החודש פתחתי עם 51,543 ש"ח. החשבון הרוויח החודש 4764 ש"ח, המהווים רווח של 9.24%...לא רע בכלל...זה מפצה על ההפסדים בחודש האחרון, וגם הופך את התיק בחזרה להיות תיק ריווחי.
להלן תצלום החשבון העדכני ל-1.4.15 בבוקר:



ג. חשבון מסחר אמריקאי - החודש התחיל בשבועיים של הפסדים, המשיך בשבוע של רווח גדול יחסית, ואחריו שבוע נוסף של הפסד. השבוע גם פתח לא טוב, אבל מוקדם עוד לדעת, מכיוון שנשארו עוד יומיים לסוף המסחר. כך שסה"כ היה חודש לא טוב. התיק האמריקאי מדשדש מתחילת השנה, בדיוק כמו השוק בארה"ב. בסופו של דבר תהיה תנועה חזקה של השוק למעלה או למטה, שתפרוץ את גבולות הדשדוש, מה שבשאיפה, יגדיל את הרווחים בתיק. שער הדולר פתח את החודש בעליות חזקות, אבל ירד מאז, ובסה"כ לא עלה הרבה מאז החודש הקודם.
את החודש פתחתי עם 35,551$, וסיימתי עם הפסד של 2553$, המהווים הפסד של 7.18%...לא נעים בכלל...למעשה זה התיק שהפסיד הכי הרבה החודש, ודן את כל התיק לכף חובה.
להלן תצלום החשבון העדכני, נכון ל-1.4.15:





ד. חשבון מסחר "סולידי" - כאמור, התיק מבוסס על שרות איתותים, שהפסיד גם החודש, לאחר תקופה ארוכה של רווחים (חודש שעבר הוא יוצא מהכלל, כי הסיבה היחידה שהפסדתי בו, היא בשל טעות טכנית). כרגע השרות לא מוכיח את עצמו, אבל ההסתכלות היא במבט שנתי...3 חודשים זה לא מספיק זמן בשביל שרות כזה, וההיסטוריה של השרות בשנים האחרונות היא חיובית מאוד.
את החודש פתחתי עם 51,087 ש"ח (התצלום לא מצביע על הסכום שהיה לי בעת פרסום הפוסט הקודם). סיימתי אותו עם הפסד של 5100 ש"ח, המהווים הפסד של 9.98%!!!
להלן תצלום החשבון העדכני, נכון ל-1.4.15 בבוקר:





סה"כ

נכון ל-1.4.15, שער הדולר עומד על 3.98 ש"ח לדולר.
מצב התיק נכון ל-1.4.15:
120,733 ש"ח + 56,307 ש"ח + 32,998$ * 3.98 + 45,987 ש"ח = 354,359 ש"ח.
בסוף החודש הקודם, התיק היה בשווי 365,017 ש"ח.
סה"כ הפסד חודשי של 10,658 ש"ח, המהווים הפסד של 2.92%.
מתחילת המסחר (סה"כ השקעתי כ-329,520 ש"ח מאז), הרווח הוא 24,839 ש"ח, המהווים 7.5% בחצי שנה.
רחוק מהציפיות שלי, ואני מקווה שבהמשך השנה, התוצאות ישתפרו. אצטרך תשואה פנומנלית כדי לעמוד ביעד שהצבתי לעצמי, דבר לא פשוט בכלל...אבל גם אם לא, היעד הסופי הוא מה שקובע.
למעשה, התיק היחיד שהרוויח החודש היה התיק "האגרסיבי", כל שאר התיקים הפסידו החודש בסופו של דבר.
החל מהחודש, אפרסם גרף שיראה את התקדמות התשואות בתיק לאורך הזמן (שימו לב שכל כסף שיתווסף, יתווסף לעמודה של ה-1.10.14, שזה תאריך תחילת המסחר שלי, מה שישנה את הגרף).
נשאר לי לצבור עוד 445,641 ש"ח עד למטרה שלי של 800,000 ש"ח.
חג שמח לכולם!!!



גרף תוצאות מסחר







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה