1 באפריל 2015

סיכום לאחר חודש חמישי - פברואר 2015

החודש האיר לי פנים, וכך כנראה לכל מי שמושקע בבורסה...
פיציתי קצת על ההפסדים של החודש שעבר, ואני מקווה שבהמשך השנה, דברים ימשיכו בכיוון החיובי.
רוב הרווח החודש הוא מהתיק האמריקאי, ומחשבון ה-IRA...המעו"ף המשיך לדשדש רוב החודש, וגרם לי להפסדים קלים.
גם שער הדולר, שחזר לעלות החודש, תרם לשיפור במצב התיק.
אני שוקל להוסיף בהמשך גרף של מצב החשבון הכולל, מתאריך פתיחתו (תחילת אוקטובר 2014), עד לתאריך הנוכחי, כדי שיהיה יותר נוח לעקוב אחריו.
כמו כן, אמורים להשתחרר לי כספים נוספים למסחר, ממכירת הדירה, שכמעט והסתיימה, וממקור נוסף, שאותם אצרף לאחד התיקים (הסולידי או האגרסיבי, טרם החלטתי).
להלן מצב החשבון נכון ל-1.3.2015:

א. חשבון ה-IRA - החודש התיק גדל סופסוף, ולמעשה פרץ את מחסום ה-120 אלף ש"ח. בעיקר בזכות תעודת סל על הדולר, שהחל שוב לזנק בעקבות הורדת הריבית בשבוע שעבר.
את החודש פתחתי עם 115,985 ש"ח. החשבון הרוויח החודש 5407 ש"ח, המהווים 4.66% (בניגוד למה שרשום בצילום מסך).
להלן תצלום החשבון העדכני נכון ל-1.3.15:



ב. חשבון מסחר "אגרסיבי" - כאמור החודש התחיל בדשדוש, שנמשך כבר מס' חודשים במעו"ף, מה שגרם לשינוי פוזיציה מס' פעמים במהלך החודש, ולהפסד קטן בחשבון. הפריצה כלפי מעלה במעו"ף (שפרץ את רמת ה-1500 נק' בדרך לשיא כל הזמנים), קרתה בשבוע האחרון של פברואר, ולמעשה השאירה את ההפסד קטן.
את החודש פתחתי עם 53,760 ש"ח. החשבון הפסיד החודש 2217 ש"ח, המהווים הפסד של 4.1%.
לא נורא, אבל זה כבר הפסד חודש שני ברציפות. השיטה שלפיה אני עובד, לא עובדת טוב בדשדושים, אבל אני מקווה שהתקופה הרעה נגמרה החודש.
להלן תצלום החשבון העדכני ל-1.3.15 בצהריים:



ג. חשבון מסחר אמריקאי - החודש התחיל בהפסד בשבוע הראשון, ויצר מצב של 6 שבועות רצופים של הפסדים. מי שעוקב אחרי הבלוג מהיום הראשון, יודע שהרווחים הגבוהים שהיו לי בחודשיים הראשונים, יצרו מצב שלמרות 6 שבועות רצופים של הפסדים, התיק עדיין היה ברווח...אמנם רובו חוסל, אך עדיין מורווח. מה שכן, ההפסדים היו חייבים להסתיים מתישהו, ואיתו גם הדשדוש ב-S&P500 שגרם לי להפסדים הנ"ל בתיק. המדד המשיך לעבר שיא כל הזמנים במהלך פברואר וניפץ אותו. זה גרם ל-3 שבועות רצופים של רווח, שתיקנו מעט את ההפסדים של ינואר. אני עדיין לא ברווח השיא שהיה בסוף דצמבר, אבל מקווה שאחזור לשם בקרוב.
את החודש פתחתי עם 32,681$, וסיימתי עם רווח של 2870$, שמהווים רווח של 8.7%.
להלן תצלום החשבון העדכני, נכון ל-1.3.15:



ד. חשבון מסחר "סולידי" - בתחילת החודש קרתה תקלה טכנית שלא באשמתי, ומשום מה לא קיבלתי איתות לאסטרטגיה חודשית מהשרות אליו נרשמתי. דבר שגרם לי להפסיד רווח של כ-3000 ש"ח, ובסופו של דבר לסיים את החודש בהפסד במקום ברווח. יש לציין, כי השרות הגון, ויפצה אותי על התקלה (לפחות כך הובטח).
בהמשך החודש, היו 2 פוזיציות שהסתיימו בהפסד, שגרמו להפסד קטן בסוף החודש.
את החודש פתחתי עם 53,067 ש"ח. סיימתי אותו עם הפסד של 1980 ש"ח, המהווים 3.7% מהתיק.
להלן תצלום החשבון העדכני, נכון ל-1.3.15 בצהריים:


סה"כ

נכון ל-1.3.15, שער הדולר עומד על 3.966 ש"ח לדולר.
מצב התיק נכון ל-1.3.15:
121,392 ש"ח + 51,543 ש"ח + 35551$ * 3.966 + 51,087 ש"ח = 365,017 ש"ח.
בסוף החודש הקודם, התיק היה בשווי 351,067 ש"ח.
נקווה שהתיק חזר למסלול הרווחים (בסה"כ 4 חודשים של רווחים, לעומת חודש הפסדים...רק שחודש ההפסדים היה מלווה בהפסדים גבוהים יחסית).
סה"כ רווח חודשי של 13,950 ש"ח, המהווים רווח חודשי של 3.9%.
מתחילת המסחר (סה"כ השקעתי כ-329,520 ש"ח מאז), הרווח הוא 35,497 ש"ח, המהווים 10.77% ב-5 חודשים.
בחישוב שנתי, זה עדיין לא עומד ביעד שהצבתי לעצמי, שהוא כאמור, שאפתני בפני עצמו, אך אני מניח שרבים מהקוראים היו חותמים עכשיו על רווח כזה ב-5 חודשים.
נשאר לי לצבור עוד 434,983 ש"ח עד למטרה שלי של 800,000 ש"ח.
כאמור, במהלך החודש אפקיד עוד סכום קטן למסחר, מה שיגדיל קצת את התיק, ויקרב אותי ליעד.

בהצלחה לכולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה